تفاوت درب استیل با درب های uPVC و درب های چوبی

?>

اگر به دنبال یک درب ورودی جدید هستید، ممکن است به این فکر کنید که باید چه دربی را انتخاب کنید،  ما در این مقاله سعی کردیم درب استیل، کامپوزیت، چوب یا یو پی وی سی را با هم مقایسه کنیم تا راحت تر بتوانید درب مورنیاز خود را خریداری کنید.

 

پارس الوند

درب ورودی ساختمان  یکی از قسمت های مهم در هر خانه است که حریم خصوصی را مشخص و امنیت ساکنین را تضمین میکند. درب ها در مدل های گوناگون و از جنس های مختلف ساخته میشوند و بنا به سلیقه افراد و کاربرد در ورودی ساختمان نصب میگردند.

درب استیل

درب استیل یکی از مطمئن ‌ترین و مقاوم ‌ترین  انواع درب‌ها به شمار می‌رود که موارد استفاده زیادی نیز دارد. در ساخت این درب‌ها از ورق ‌های استیل استفاده می‌شود، هرچند می‌توان در کنار آن از متریال ‌هایی مانند چوب یا شیشه نیز استفاده کرد. البته در این زمینه لازم است تناسب با نمای ساختمان ایجاد شود.

درب استیل در اصفهان

درب استیل می تواند علاوه بر کارایی بالا، زیبایی خیره کننده ای به طراحی داخلی ساختمان شما نیز ببخشد. نکته قابل توجه دیگر این است که متریال های دیگری که در برابر رطوبت دوام می آورند معمولاً پس از چند سال شکل و فرم زیبایی خود را از دست می دهند. و شما باید نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. اما درب استیل یک کالای فوق العاده بادوام و نامیرا است که می تواند سال های سال بخشی از ساختمان شما باشد.

درب استیل

مزایای درب استیل

در ادامه مزایای درب استیل را بررسی خواهیم کرد:

  • در طیف وسیعی از ضخامت ها و وزن ها موجود است. به طور معمول، هرچه ورقه استیلی که استفاده می شود ضخیم تر و سنگین تر باشد، بادام و مقاوم تر خواهد بود.
  • چارچوب درها نیز معمولاً از استیل ساخته شده است. این از احتمال پارگی یا شکستن قاب برای دسترسی جلوگیری می کند، همانطور که اغلب در مورد درب های یو پی وی سی یا چوبی اتفاق می افتد.
  • هسته های درب های استیل را می توان با عایق هایی مانند پشم معدنی یا فوم پر کرد. این امر عایق بودن درب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و بازده انرژی و عایق صدا را بهبود می بخشد. در واقع، برخی از درب های استیل ما می توانند تا 38 دسی بل رتبه بندی شوند.
  • استیل گالوانیزه پوشش ضد زنگ و ضد آب و هوا را ایجاد می کند و در نتیجه محصولی به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد.
  • روکش پودری مناسب به این معنی است که درب هرگز نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارد. این اغلب در مورد درهای چوبی که احتمالاً هر چند سال یک بار نیاز به رنگ آمیزی مجدد دارند، صدق نمی کند.
  • برخلاف درهای یو پی وی سی یا چوبی، درب های استیل با رطوبت یا گرمای شدید واکنش نشان نمی دهند.
  • درب های فولادی در جلوگیری از سر و صدای ناخواسته عالی هستند. ارزش آکوستیک درب ها با تعداد دسی بلی که می تواند مسدود کند اندازه گیری می شود
  • درب‌های استیل از نظر طراحی در برابر آتش مقاوم‌تر هستند.

درب ساخته شده از استیل به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد، از امنیت بالایی برخوردار است و به دلیل ماندگاری طولانی، ارزش باورنکردنی دارد.

درب‌های uPVC

علاوه بر درب های استیل، برای ساخت درب ورودی ساختمان  از درب های upvc نیز استفاده می شود.

یو پی وی سی در واقع نوعی ماده است که از مشتقات نفت تولید می‌شود. این ماده در مراحل مختلف تولید، بسیار مقاوم و مستحکم می‌شود. پس از کامل شدن  مراحل تولید  UPVC از این ماده غیرقابل انعطاف برای ساخت و تولید پنجره دوجداره، درب های ضد آب و لوله هایی با کاربردهای متفاوت استفاده می‌کنند.

درب های یو پی وی سی معمولاً در اماکن خانگی یافت می شوند و به عنوان درب های جلو، عقب یا پاسیو استفاده می شوند.

درب های یو پی وی سی کم تعمیر و نگهداری و بسیار کم هزینه هستند. با این حال، آنها ایمن ترین نوع درب موجود در بازار نیستند.

طراحی و اجرای درب استیل در اصفهان

مزایای درب‌های uPVC

  • شستشوی آنها آسان است.
  • سطح بدون رنگ آنها به نگهداری زیاد و رنگ‌آمیزی مجدد نیاز ندارد.
  • uPVC ضد زنگ و تا حد زیادی عایق هوا است (اگرچه در گرمای شدید می‌تواند تاب بردارد).
  • طیف وسیعی از سبک‌ها و رنگ‌ها به طور گسترده‌ای در دسترس هستند.

عواملی که باید برای درب uPVC در نظر گرفت

  • درب‌های ارزان uPVC به دلیل سرما یا گرمای زیاد هوا ممکن است تاب بخورند.
  • درب های uPVC در گرما منبسط می‌شود. در دمای 40 درجه سانتیگراد امکان انبساط درب های uPVC تا 2.4 سانتیمتر وجود دارد. تاب برداشتن می‌تواند آنها را در برابر نفوذ آسیب‌پذیر کند. اگر درب شما در بالا و پایین قاب قرار دارد اما در وسط قرار ندارد، درب شما تاب برداشته است و باید تعویض شود.
  • بسیاری از تولیدکنندگان درب با قرار دادن یک هسته از فولاد گالوانیزه برای افزایش مقاومت، درب uPVC را تقویت می‌کنند. اگر نگران امنیت هستید مطمئن شوید که درب uPVC  شما دارای هسته‌ای فولادی است.
  • درب‌های uPVC عایق آتش در دسترس هستند اما تهیه‌ی آنها دشوار است.

شرکت پارس الوند

تفاوت درب‌های استیل با درب‌های uPVC

در حالی که درب‌های استیل کمی گرانتر از uPVC هستند، اما تاب نمی‌خورند، به طور کلی محکم‌تر و در نتیجه ایمن‌تر هستند. اطمینان حاصل کنید که درب از فولاد گالوانیزه ساخته شده است و با پودر روکش شده است .

طول عمر قابل درب‌های استیل در مقایسه با درب‌های uPVC است، هم چنین امنیت بالای درب استیل و سایر مزایای اضافی (مانند مقاومت در برابر گرما) به این معنی است که درب‌های استیل بدون شک نسبت به درب‌های uPVC سرمایه‌گذاری سالم‌تری هستند.

درب های چوبی

درب چوبی  دربی است که بدنه اصلی آن از چوب ساخته می‌شود.تاریخچه تولید و استفاده از این درب‌ها به مصر باستان باز می‌گردد. درب‌های چوبی موجود در بازار از نظر تعداد پنل، نوع چوب و رنگ به کار رفته در تولید آنها به انواع و اقسام مختلفی تقسیم می‌شوند. چوب درختانی ماند کاج، صنوبر، گردو، گیلاس، بامبو، ساج، ماهگونی، بلوط، افرا و راش بیشتر سهم را در تولید درب‌های چوبی دارند.

پارس الوند

فواید درب‌های چوبی

  • طیف گسترده‌ای از طرح‌ها موجود است.
  • می‌توان برای تغییر سبک، درب را دوباره پرداخت‌کاری یا رنگ‌آمیزی کرد.
  • می‌تواند درب را تزئین کرد.

عواملی که باید برای درب‌های چوبی در نظر گرفت

  • معمولاً برای اطمینان از اینکه چوب در طی سالها عایق هوا باقی می‌ماند، باید به طور منظم نگهداری شود.
  • درب و قاب‌ها در صورت عدم نگهداری، در معرض پوسیدگی و تاب خوردگی قرار می‌گیرند.
  • اگر چوبِ درب یا قاب‌ها به اندازه کافی ضخیم نبوده یا آسیب دیده یا تاب خورده باشد، در برابر شکستگی‌های شدید آسیب‌پذیر است.
  • درب‌های چوبی یکی از گزینه‌ها با حداقل عایق آتش است زیرا اغلب بین درب و قاب فاصله وجود دارد. با این وجود درب‌های چوبی با درجه‌بندی عایق آتش موجود هستند.

پارس الوند

تفاوت درب‌های استیل با درب‌های چوبی

درب استیل امنیت بسیار بیشتری را نسبت به یک درب چوبی ارائه می‌دهد، پس اگر به دنبال افزایش امنیت درب آپارتمان هستید، این درب مناسب شماست.  بعلاوه، یک درب فولادی گالوانیزه که با روکش پودری پوشانده شده، به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به درب چوبی احتیاج دارد که ممکن است با گذشت زمان پوسیده شود یا تاب بخورد، مگر اینکه به طور منظم رنگ‌آمیزی شود. با توجه به اینکه گزینه‌های قفل و بست متنوعی برای درب استیل وجود دارد، مجموعه پارس الوند یک سیستم قفل چندگانه را برای درب استیل توصیه میکند.

مقایسه درب ها در یک نگاه:

نوع درب طول عمر مقاومت عایق صدا امنیت
درب چوبی 6/10 5/10 4/10 5/10
درب uPVC 8/10 6/10 7/10 8/10
درب استیل 10/10 10/10 10/10 10/10

مجموعه پارس الوند، بورس درب استیل در اصفهان است که انواع درب استیل، نرده استیل و حفاظ استیل را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می دهد. برای ثبت سفارش درب استیل در اصفهان با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

سلام

چه کمکی میتوانم به شما کنم؟

×